روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

 تشرف ۱۰۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) به مشهد در دهه کرامت

  • کد خبر: ۷۱۵۲۵
  • ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
 تشرف ۱۰۰۰ زائر پیاده امام رضا (ع) به مشهد در دهه کرامت
زائران پیاده امام رضا (ع) که به دلیل شیوع کرونا فرصت تشرف به مشهد و حرم مطهر رضوی را در دهه کرامت و دهه آخر صفر سال گذشته پیدا نکرده بودند، پس از وقفه‌ای بیش از یک ساله در قالب کاروان‌های کوچک پیاده راهی مشهدالرضا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع)  با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود یک‌هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهدالرضا مشرف شدند. از این تعداد ۴۸۰ زائر از مسیر نیشابور، حدود ۱۰۰ زائر از مسیر فریمان و ۱۵۰ زائر از مسیر جاده سرخس و مابقی آنان از جاده قوچان و جاده قدیم راهی مشهد شده‌اند. همچنین از فریمان یک کاروان خانم به مشهد مشرف شدند.

حسین رضائی افزود: این زائران با تمهیداتی که مدیران کاروان‌ها تدارک دیده‌اند یک روز در مراکز اقامتی مشهد که توسط مرکز بهداشت و اداره‌کل میراث فرهنگی استان دارای مجوز هستند، اقامت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیر نیز اقامتگاه‌های ثابت با خدمات سرپایی و درمانی برای زائران پیاده امام هشتم (ع) در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: آخرین آمار حضور زائران پیاده در دهه کرامت سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰هزار نفر و در دهه آخر صفر همان سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۲۶۶۰ کاروان از ۲۱ استان کشور بوده است.

رضائی اضافه کرد: زائران پیاده برای زیارت امام هشتم (ع) دو نوبت در سال یعنی دهه کرامت و دیگری دهه آخر صفر به مشهد مشرف می‌شوند که با توجه به شرایط کرونا در سال گذشته میزبان زائران پیاده نبودیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->